fbpx

בדיקות QA בכל הפלטפורמות: הבטחת עקביות בין מכשירים

בעולם הטכנולוגיה הניידת והמתפתחת במהירות של היום, משתמשים גולשים במגוון עצום של מכשירים ופלטפורמות על מנת לגשת לאפליקציות ואתרי אינטרנט. החל מטלפונים חכמים, טאבלטים ומחשבים ניידים, ועד למחשבי שולחן, טלוויזיות חכמות, שעונים חכמים ועוד.

כמפתחי תוכנה ובודקי תוכנה, ישנו אתגר משמעותי להבטיח שהמוצר שלנו עובד כראוי ומספק חוויית משתמש עקבית ואיכותית על פני מגוון רחב כל כך של פלטפורמות ומכשירים.

אצלנו בקורס QA שלנו תלמדו כיצד להתמודד עם האתגר של בדיקות QA בכל הפלטפורמות

בדיקות QA בכל הפלטפורמות הן קריטיות ממספר סיבות עיקריות:

 

  1. מבטיחות תאימות ותפקודיות נרחבת

אפליקציות, אתרי אינטרנט ושירותים דיגיטליים חייבים לפעול כראוי על פני מגוון רחב של מערכות הפעלה, דפדפנים וגדלי מסך אם ברצוננו להגיע לקהל המשתמשים הרחב ביותר. בדיקות כלל הפלטפורמות מבטיחות שמוצרנו יהיה תואם ותקין על כל הפלטפורמות והמכשירים הניידים הנפוצים ביותר כיום.

 

  1. מספקות חוויית משתמש עקבית

משתמשים מצפים שהמוצר שלנו ייראה, יתנהג ויפעל בצורה דומה ועקבית על גבי כל המכשירים והפלטפורמות שהם משתמשים בהן ביום יום. בדיקות כלל הפלטפורמות מסייעות לנו לזהות ולתקן באופן פרואקטיבי בעיות בעקביות ובחוויית המשתמש לפני שאנו משיקים או משדרגים מוצר.

 

  1. מאתרות באגים ובעיות ספציפיות לפלטפורמה

לעיתים קרובות אנו נתקלים בבאגים ובעיות תוכנה המתרחשים רק על גבי מכשיר, דפדפן או מערכת הפעלה מסוימת. בדיקות רוחביות מסייעות לנו לזהות ולתקן בעיות ספציפיות אלה לפני שהן משפיעות על חוויית המשתמשים שלנו.

 

  1. מונעות בזבוז משאבים בתיקונים

כשאנו מזהים בעיות בפלטפורמות מסוימות בשלבים מוקדמים של הפיתוח, אנו חוסכים זמן ומשאבים רבים בתהליך התיקון שלהן לאחר שהמוצר כבר בייצור. למשל, תיקון באג בגרסה חדשה של אפליקציית מובייל יהיה הרבה יותר פשוט וזול אם נזהה אותו כבר עכשיו בבדיקות הראשונות.

 

שיטות מומלצות לבדיקות בכלל הפלטפורמות לאחר לימודי QA:

ישנן מספר שיטות מומלצות כדי לבצע בדיקות איכות יעילות ומקיפות עבור מגוון רחב של מכשירים ופלטפורמות:

 

  1. הגדר תוכנית בדיקות מפורטת

ודא שיש בידך תוכנית בדיקות מקיפה המכסה את כל הפלטפורמות, המכשירים, הדפדפנים ומערכות ההפעלה הניידות הנפוצות בקרב המשתמשים שלך. כדאי מאוד להקים מטריצה עם כל המשתנים.

 

  1. עשה שימוש נרחב בכלים לאוטומציה

כדאי להשקיע בכלים מתקדמים לאוטומציות בדיקות כמו Selenium, Appium ו- EggPlant על מנת לאפשר ביצוע אוטומטי של מערכי בדיקה רוחביים על פני עשרות מכשירים במקביל.

 

  1. בצע בדיקות ידניות מעמיקות

בנוסף לאוטומציה, חשוב להקצות זמן גם לביצוע בדיקות ידניות מעמיקות על מספר מכשירים בפועל כדי לחקור לעומק בעיות מורכבות יותר שלא אותרו על ידי האוטומציה, או כאלה הדורשות אינטראקציה אנושית.

 

  1. פלטפורמות ומכשירים פופולריים

ודא כיסוי נרחב במיוחד של הפלטפורמות והמכשירים הניידים הנפוצים והפופולריים ביותר בקרב המשתמשים שלך במהלך הבדיקות.

 

  1. התמקד בתרחישי שימוש נפוצים

תעדפו בדיקות של התרחישים, התכונות והאפליקציות הנפוצות והחשובות ביותר עבור המשתמשים שלך.

 

  1. ערוך בדיקות רגרסיה והשוואות

ודא שתכונות קיימות לא נפגעות או נהרסות בעדכוני תוכנה וחומרה חדשים על ידי השוואה לגרסאות קודמות.

 

בדיקות פלטפורמה הן כיום הכרחיות יותר מתמיד בעולם הטכנולוגיה הניידת המתפתח במהירות. על ידי אימוץ גישה שיטתית ומקיפה לבדיקות על פני מגוון רחב של מכשירים ופלטפורמות, ניתן להבטיח שהמוצר שלנו יעבוד בצורה עקבית ואיכותית עבור כלל לקוחותינו. לאחר קורס בודק תכונה שלנו יש לעשות  שילוב של כלים מתקדמים, אוטומציה, בדיקות ידניות מעמיקות והתמקדות בתרחישי השימוש הנפוצים ביותר יאפשר לנו לספק חוויית משתמש מעולה העקבית על פני כל הפלטפורמות.

רוצה שנדבר בWhatsapp?